Research Praxis III Information, Communication, Entertainment, Case Studies [E/F]


Semester Spring 2010/ Printemps 2010
Dates

March 8,9 / 8,9 mars 2010

Monday March 8, 10 am to 5 pm/Lundi 8 mars, 10h à 17h, Geneve

Tuesday March 9, 10 am to 5 pm/Mardi 9 mars, 10h à 17h, Sierre 

ECTS 3 ECTS
Kunsthochschule
Universität / Haute Ecole
Geneva University of Art and Design /Valais Academy of Art
Website head.hesge.ch/ccc ecav.ch/maps/accueil.php
Teacher Anne-Julie Raccoursier, Federica Martini, Catherine Quéloz
Contact email
for student applications
Laura Von Niederhäusern <laura.vonniederhausern@hesge.ch>
Content description

Starting from selected material (objects, images, news, films, texts) coming from popular media, the students are invited to collaboratzively develop a tool box to crtically study the discourses of consumer culture and advertising in its relation to the cultural, political and economic context.

A partir d'un choix d'objets d'étude (images, pub, informations, textes, films) provenant des médias dominants, les étudiants sont invités à développer une boîte à outils pour une étude critique des discours de la culture dominante et du langage de la communication dans sa relation avec le contexte culturel, politique et économique.

Remarks

March 8/ 8 mars: CCC Research-Based Master Programme, University of Art and Design Geneva, 2 rue Général-Dufour, T 022 388 58 81. Laura von Niederhäusern laura.vonniederhausern@hesge.ch

March 9/ 9 mars: Master Program MAPS - Arts in Public Sphere, Valais Academy of Art, 16 av. du Château, T 027 456 55 11. Federica Martini <federica.martini@ecav.ch&gt;

Langues: English/Français