master-platform.ch

Research Praxis III Information, Communication, Entertainment, Case Studies [E/F]

Semester
Spring 2010/ Printemps 2010
Dates

March 8,9 / 8,9 mars 2010

Monday March 8, 10 am to 5 pm/Lundi 8 mars, 10h à 17h, Geneve

Tuesday March 9, 10 am to 5 pm/Mardi 9 mars, 10h à 17h, Sierre 

ECTS
3 ECTS
Kunsthochschule
Universität / Haute École
Geneva University of Art and Design /Valais Academy of Art
Website
head.hesge.ch/ccc ecav.ch/maps/accueil.php
Teacher
Anne-Julie Raccoursier, Federica Martini, Catherine Quéloz
Contact email
for student applications
Laura Von Niederhäusern
Content description

Starting from selected material (objects, images, news, films, texts) coming from popular media, the students are invited to collaboratzively develop a tool box to crtically study the discourses of consumer culture and advertising in its relation to the cultural, political and economic context.

A partir d'un choix d'objets d'étude (images, pub, informations, textes, films) provenant des médias dominants, les étudiants sont invités à développer une boîte à outils pour une étude critique des discours de la culture dominante et du langage de la communication dans sa relation avec le contexte culturel, politique et économique.

Remarks

March 8/ 8 mars: CCC Research-Based Master Programme, University of Art and Design Geneva, 2 rue Général-Dufour, T 022 388 58 81. Laura von Niederhäusern laura.vonniederhausern@hesge.ch

March 9/ 9 mars: Master Program MAPS - Arts in Public Sphere, Valais Academy of Art, 16 av. du Château, T 027 456 55 11. Federica Martini <federica.martini@ecav.ch>

Langues: English/Français